Maison Jamaer

Avenue de Stalingrad 62
1000 Brussel, België
tel: +32 493 47 87 47 Tripadvisor Instagram Routebeschrijving

Gelegen in het centrum van Brussel, op minder dan 800m van de Grote Markt en op 2 stappen van het Zuidstation en de populaire wijk "Marollen", bekend om zijn vlooienmarkt en zijn estaminetten en waar mensen nog steeds de echte inwoners van Brussel spreken, biedt Maison Jamaer 4 luxe accommodaties in een gedeeltelijk geklasseerd herenhuis van de architect Victor Jamaer, bekend van verschillende grote renovaties in Brussel, waaronder het stadhuis en het koningshuis van de grote plaats.

Een eenpersoonskamer van 20m2, twee studio's voor 2 personen van 32m2, een suite voor 4 personen van 50m2 twee slaapkamers verwelkomen reizigers, de eigenaar woont op de bovenste verdieping.

Eigen badkamer in elke accommodatie en uitgeruste keuken in de studio's en de suite.

Een prachtige bloementuin met een gemeubileerd terras staat ter beschikking van de gasten.

Winkels, supermarkten, treinstation, musea en andere uitgaansgelegenheden zijn op loopafstand.

Op de begane grond is een woonkamer en een grote zaal die plaats biedt aan groepen voor vergaderingen, seminars en zelfs feestelijke banketten. Vraag ons naar onze verschillende voorstellen voor cocktails, menu's, walking dinners, enz.

Kamers

Faciliteiten

In het hele huis is een efficiënte Wi-Fi-verbinding beschikbaar en in elke accommodatie is een ethernetaansluiting aanwezig.

Gasten kunnen genieten van een terras en een prachtige tuin.  Een eettafel en tuinstoelen zijn beschikbaar op zonnige dagen,

Alle accommodaties hebben een badkamer met douche, toilet, handdoeken, douchegel, shampoo en haardroger, een koelkast met minibar, een flatscreen-tv, een espressomachine en een waterkoker. Koffie en thee zijn gratis beschikbaar.

In elke studio en suite is er ook een volledig uitgeruste keuken en magnetron, een zithoek, een eettafel en een queensize bed (extra bed in de suites).

Faciliteiten

Wifi en kabelaansluiting

Centrum nabij treinstation

Koffie en thee beschikbaar

Minibar

Zaal voor vergaderingen of banketten
Parkeerplaats
Ruime suites en studio's (tot 50m2)

Jamaer huis

Persoonlijk huis van de architect Pierre-Victor Jamaer (1825 tot 1902). Gebouwd in 1874 tot 1876 langs een pas aangelegde laan, toen Boulevard du Midi geheten. De gevel is eclectisch van stijl en combineert plaatselijke gotische en laatrenaissance-invloeden. Pierre-Victor Jamaer studeerde architectuur aan de Brusselse Academie van 1842 tot 1846. In 1847 werd hij aangenomen door de stad Brussel en in 1864 werd hij een belangrijke gemeentelijke architect, een functie die hij bekleedde tot 1895. Tijdens zijn loopbaan hield hij toezicht op de infrastructuurwerken voor de modernisering van de stad, bouwde hij openbare voorzieningen en leidde hij de meeste restauratiewerken van historische gebouwen.

Dankzij Alain Blond, de huidige eigenaar, is dit uitzonderlijke pand, dat na 2009 verlaten was, in zijn oude glorie hersteld, zoals het was in 1876, toen het werd gebouwd in een eclectische stijl die een voorloper was van de art nouveau. De nauwgezette restauratie, onder toezicht van de dienst Monumenten en Landschappen, heeft bijna vijf jaar geduurd.

Sinds de renovatie herbergt het huis Jamaer gastenkamers met een uniek cachet.

Vandaag is het Marc die u verwelkomt en de reizigersafdeling beheert.


Zoals hij zelf zegt:

Als geboren Brusselaar hou ik ervan nieuwe mensen te ontmoeten en mijn gasten te helpen mijn stad te ontdekken. Ik ben er trots op mijn gasten zelf te ontvangen, behalve als ik op reis ben, wat ik het allerleukste vind. Ik geef u goed advies over mijn favoriete restaurants (ik ben kok van beroep), waar u de beste pralines kunt vinden en leg u uit welke wafel u moet kiezen en hoe u ze moet versieren. En last but not least: ik geef u advies over de beste bieren voor uw smaak en waar u ze kunt drinken.

Evenementen

Banketten

Op de begane grond van Jamaer House organiseren wij op verzoek banketten, cocktailparty's en andere evenementen.

De zaal is ook beschikbaar voor vergaderingen, seminars, enz.

Huurprijs: €250 + kosten

Contacteer ons voor meer info: +32493478747 of maison.jamaerbxl@gmail.com

Reserveringsvoorwaarden

De bedragen en percentages van de volgende voorwaarden moeten door de klanten worden betaald in geval van annulering:

 

-Eenmalige reservering: Volledige terugbetaling bij annulering tot 72 uren voor aankomst.

 

Bij annulering minder dan 72 uren voor aankomst vindt geen terugbetaling plaats.

 

Niet-terugbetaalbare optie: geen terugbetaling ongeacht de datum van annulering.

 

Check-in tijd is tussen 12:30u en 18:30u tenzij anders overeengekomen met de eigenaar.

Uitchecken is mogelijk tot maximaal 10 uur, behalve op zondag, dan is een late uitcheck mogelijk tot 20 uur.

 

Een eerdere check-in kan kosteloos worden geaccepteerd en is afhankelijk van de vertrektijd van eventuele eerdere huurders en de voorbereiding van de accommodatie.

 

Een check-in na 18.00 uur wordt geaccepteerd tegen betaling van 15 euro in contanten aan de persoon die de reiziger(s) zal ontvangen.

 

De maximale inchecktijd is in alle gevallen 21.00 uur.

Algemene voorwaarden

 

1. TOEPASSELIJKE BEPALINGEN EN AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Alle reserveringen voor verblijven in de gastenkamers van Maison Jamaer, en uitsluitend deze reserveringen, zijn onderworpen aan de onderhavige algemene voorwaarden.

Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt de klant geacht kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en alle clausules te hebben aanvaard uiterlijk bij de betaling van het voorschot of de totale reservering of bij het in bezit nemen van de kamer.

De eigenaar verklaart dat het gehuurde voldoet aan de brandvoorschriften voor toeristische accommodatie.

 

2. TOTSTANDKOMING VAN HET CONTRACT EN BETALING VAN DE PRIJS

De reservering wordt effectief en het huurcontract is geldig zodra de klant de eigenaar de prijs van het verblijf geheel of gedeeltelijk heeft overgemaakt. Het in bezit nemen van de kamer vormt ook een huurovereenkomst. De prijzen zijn inclusief alle kosten, exclusief toeristenbelasting en eventuele toeslagen.

 

Het saldo van het verblijf moet bij aankomst bij de eigenaar worden betaald. Niet vooraf voorziene consumpties en bijkomende diensten moeten aan het einde van het verblijf aan de eigenaar worden betaald. Tenzij anders vermeld, dienen alle betalingen ter plaatse uitsluitend contant te geschieden.

 

3. OPZEGGING VAN HET CONTRACT

- Indien de annulering meer dan 7 dagen voor het begin van het verblijf plaatsvindt, wordt het voorschot volledig terugbetaald. In alle andere gevallen wordt de borg door de eigenaar ingehouden.

- Indien de annulering minder dan 48 uur voor het begin van het verblijf plaatsvindt, blijft de aanbetaling bij de eigenaar, die zich het recht voorbehoudt het saldo van de prijs van de accommodatie op te eisen.

- In geval van een verkort verblijf wordt de prijs van de accommodatie en de gevraagde maar niet verbruikte extra diensten volledig door de eigenaar ingehouden.

 

In geval van annulering van het verblijf door de eigenaar vóór de aanvangsdatum van het verblijf, moet hij de klant met alle mogelijke middelen informeren en bevestigen per aangetekende brief met ontvangstbewijs. De klant zal, onverminderd elk verhaal tot schadevergoeding, de betaalde bedragen onmiddellijk terugbetaald krijgen. 

 

4. AANKOMST, VERTREK EN VERBLIJFSDUUR

De klant moet op de aangegeven dag en tijd aankomen. Volgens de wettelijke verplichting wordt de klant bij aankomst gevraagd de nodige informatie te verstrekken voor de controle van de reizigers (contactgegevens, identiteitsnummer, enz.).

In geval van verlate of vertraagde aankomst moet de klant de eigenaar informeren en kan een toeslag worden gevraagd. Als de klant niet komt opdagen binnen een uur na de geplande aanvangsdatum en -tijd, vervalt de reservering en kan de eigenaar over de kamers beschikken.

De borg blijft eigendom van de eigenaar die zich het recht voorbehoudt het saldo van de prijs van de accommodatie op te eisen.

 

Tenzij anders overeengekomen met de eigenaar, is het vertrek voor 11:00 uur.

In geval van reservering voor een vaste periode van meer dan 15 dagen, of voor onbepaalde tijd, maken de partijen een inventaris op van de inrichting. De klant die bij een eigenaar voor een bepaalde periode reserveert, kan in geen geval aanspraak maken op enig recht om in de lokalen te blijven na de voorziene periode. Overdracht of onderverhuur is verboden.

 

5. GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTEN

De klant moet het rustige karakter van de lokalen respecteren en ze gebruiken overeenkomstig hun bestemming. Hij houdt rekening met de gemoedsrust van de andere bewoners en de eigenaar. De ouders zien er ook op toe dat hun kinderen de leefregels op het terrein respecteren.

 

Het geboekte verblijf is vastgesteld voor een bepaald aantal personen, inclusief baby's en kleine kinderen. Indien het aantal gasten dit aantal overschrijdt, heeft de eigenaar het recht de extra gasten te weigeren of de gast te verplichten een andere kamer te boeken (indien beschikbaar) voor deze gasten, tegen de vermelde prijs.

Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of contractbreuk op initiatief van de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de gast geen terugbetaling kan worden overwogen.

 

Huisdieren zijn alleen toegestaan met uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Bij niet-naleving van deze regel heeft de eigenaar het recht de gast de toegang tot de kamer te weigeren. De weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of een contractbreuk op initiatief van de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de klant geen terugbetaling kan worden overwogen.

 

De klant wordt verzocht niet in zijn kamer te roken om ongelukken te voorkomen die de kwaliteit en de sfeer van de accommodatie zouden kunnen schaden.

 

De klant verbindt zich ertoe de kamer en het ter beschikking gestelde meubilair in goede staat terug te geven.

6. DISPUTES

Elke klacht betreffende de toestand van de lokalen moet onmiddellijk ter kennis worden gebracht van de

- onmiddellijk ter kennis gebracht van de eigenaar, die bevoegd is een voorstel voor een minnelijke schikking te doen. Indien dit niet mogelijk is, zijn alleen de gerechten van het gerechtelijk arrondissement waar het gebouw met de kamers zich bevindt, bevoegd.

 

 

II. ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC

 

1. DOEL

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die via de reserveringstool bij onze vestiging worden gemaakt.

De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en ze te hebben aanvaard. Geen enkele reservering is mogelijk zonder instemming van de klant met deze voorwaarden. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

 

2. AANBIEDINGEN

Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden te goeder trouw en volgens de beschikbare gegevens gedaan. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet bindend. Zij kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De cliënt machtigt ons om kennelijke materiële fouten in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.

 

3. PRIJZEN

De prijzen die op het moment van de reservering worden getoond, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, vergoedingen en andere kosten. Eventuele toeslagen worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.

 

De klant machtigt ons om duidelijke prijsfouten te corrigeren.

 

4. BOEKEN

De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden gepresenteerd. De klant erkent dat hij kennis heeft genomen van de aard, de bestemming en de wijze van reservering van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij de nodige en/of aanvullende informatie heeft gevraagd en gekregen om zijn reservering met kennis van zaken uit te voeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en hun geschiktheid voor zijn behoeften, zodat wij hiervoor niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. De reservering wordt geacht door de klant te zijn aanvaard aan het einde van het reserveringsproces.

 

5. RESERVERINGSPROCEDURE

De reservering door de klant gebeurt via het online reserveringsformulier dat beschikbaar is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt bij ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering vereiste gegevens in te vullen. De cliënt verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validering: de invoer van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, de raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validering van de boeking door de klant.

 

6. BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING

De reserveringstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De bevestiging van de reservering per e-mail bevat een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden voor het door de klant gekozen tarief, de datum van de reservering en het adres van het etablissement waar de klant eventuele klachten kan indienen.

 

7. HERROEPINGSRECHT

Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Belgisch Wetboek van economisch recht, indien de overeenkomst voorziet in een bepaalde datum of periode van uitvoering, de klant niet het recht heeft om zich terug te trekken in geval van een voorbehoud van : 

- andere accommodatie dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieverblijven),

- vervoer,

- autoverhuur, 

- catering en diensten in verband met vrijetijdsactiviteiten.

8. PRIVACYBELEID

Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679)("GDPR").

 

De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6, lid 1, onder b), van voornoemde verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com, die de boekingstool beheert, aanbieders van online betalingen en dienstverleners die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder worden doorgegeven aan de bank van de instelling om het boekingscontract uit te voeren. Wij maken alleen gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat in overeenstemming is met de beginselen van de GDPR.

 

Met uw toestemming kunnen uw gegevens door ons ook worden gebruikt om u per e-mail of post promotionele of commerciële aanbiedingen te sturen.

 

Wij bewaren uw gegevens gedurende 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering...).

 

Als persoon wiens gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, alsook het recht om zich te verzetten tegen het verzamelen van uw gegevens. Deze rechten kunnen worden uitgeoefend door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het onderwerp van uw correspondentie.

 

Klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit

 

 

 

Privacy beleid