1. TOEPASSELIJKE BEPALINGEN EN AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Alle reserveringen voor verblijven in de gastenkamers van Maison Jamaer, en uitsluitend deze reserveringen, zijn onderworpen aan de onderhavige algemene voorwaarden.
Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt de klant geacht kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en alle clausules te hebben aanvaard uiterlijk bij de betaling van het voorschot of de totale reservering of bij het in bezit nemen van de kamer.
De eigenaar verklaart dat het gehuurde voldoet aan de brandvoorschriften voor toeristische accommodatie.
2. TOTSTANDKOMING VAN HET CONTRACT EN BETALING VAN DE PRIJS
De reservering wordt effectief en het huurcontract is geldig zodra de klant de eigenaar de prijs van het verblijf geheel of gedeeltelijk heeft overgemaakt. Het in bezit nemen van de kamer vormt ook een huurovereenkomst. De prijzen zijn inclusief alle kosten, exclusief toeristenbelasting en eventuele toeslagen.
Het saldo van het verblijf moet bij aankomst bij de eigenaar worden betaald. Niet vooraf voorziene consumpties en bijkomende diensten moeten aan het einde van het verblijf aan de eigenaar worden betaald. Tenzij anders vermeld, dienen alle betalingen ter plaatse uitsluitend contant te geschieden.
3. OPZEGGING VAN HET CONTRACT
- Indien de annulering meer dan 7 dagen voor het begin van het verblijf plaatsvindt, wordt het voorschot volledig terugbetaald. In alle andere gevallen wordt de borg door de eigenaar ingehouden.
- Indien de annulering minder dan 48 uur voor het begin van het verblijf plaatsvindt, blijft de aanbetaling bij de eigenaar, die zich het recht voorbehoudt het saldo van de prijs van de accommodatie op te eisen.
- In geval van een verkort verblijf wordt de prijs van de accommodatie en de gevraagde maar niet verbruikte extra diensten volledig door de eigenaar ingehouden.
In geval van annulering van het verblijf door de eigenaar vóór de aanvangsdatum van het verblijf, moet hij de klant met alle mogelijke middelen informeren en bevestigen per aangetekende brief met ontvangstbewijs. De klant zal, onverminderd elk verhaal tot schadevergoeding, de betaalde bedragen onmiddellijk terugbetaald krijgen.
4. AANKOMST, VERTREK EN VERBLIJFSDUUR
De klant moet op de aangegeven dag en tijd aankomen. Volgens de wettelijke verplichting wordt de klant bij aankomst gevraagd de nodige informatie te verstrekken voor de controle van de reizigers (contactgegevens, identiteitsnummer, enz.).
In geval van verlate of vertraagde aankomst moet de klant de eigenaar informeren en kan een toeslag worden gevraagd. Als de klant niet komt opdagen binnen een uur na de geplande aanvangsdatum en -tijd, vervalt de reservering en kan de eigenaar over de kamers beschikken.
De borg blijft eigendom van de eigenaar die zich het recht voorbehoudt het saldo van de prijs van de accommodatie op te eisen.
Tenzij anders overeengekomen met de eigenaar, is het vertrek voor 11:00 uur.
In geval van reservering voor een vaste periode van meer dan 15 dagen, of voor onbepaalde tijd, maken de partijen een inventaris op van de inrichting. De klant die bij een eigenaar voor een bepaalde periode reserveert, kan in geen geval aanspraak maken op enig recht om in de lokalen te blijven na de voorziene periode. Overdracht of onderverhuur is verboden.
5. GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTEN
De klant moet het rustige karakter van de lokalen respecteren en ze gebruiken overeenkomstig hun bestemming. Hij houdt rekening met de gemoedsrust van de andere bewoners en de eigenaar. De ouders zien er ook op toe dat hun kinderen de leefregels op het terrein respecteren.
Het geboekte verblijf is vastgesteld voor een bepaald aantal personen, inclusief baby's en kleine kinderen. Indien het aantal gasten dit aantal overschrijdt, heeft de eigenaar het recht de extra gasten te weigeren of de gast te verplichten een andere kamer te boeken (indien beschikbaar) voor deze gasten, tegen de vermelde prijs.
Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of contractbreuk op initiatief van de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de gast geen terugbetaling kan worden overwogen.
Huisdieren zijn alleen toegestaan met uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Bij niet-naleving van deze regel heeft de eigenaar het recht de gast de toegang tot de kamer te weigeren. De weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of een contractbreuk op initiatief van de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de klant geen terugbetaling kan worden overwogen.
De klant wordt verzocht niet in zijn kamer te roken om ongelukken te voorkomen die de kwaliteit en de sfeer van de accommodatie zouden kunnen schaden.
De klant verbindt zich ertoe de kamer en het ter beschikking gestelde meubilair in goede staat terug te geven.
6. DISPUTES
Elke klacht betreffende de toestand van de lokalen moet onmiddellijk ter kennis worden gebracht van de
- onmiddellijk ter kennis gebracht van de eigenaar, die bevoegd is een voorstel voor een minnelijke schikking te doen. Indien dit niet mogelijk is, zijn alleen de gerechten van het gerechtelijk arrondissement waar het gebouw met de kamers zich bevindt, bevoegd.
II. ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC
1. DOEL
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die via de reserveringstool bij onze vestiging worden gemaakt.
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en ze te hebben aanvaard. Geen enkele reservering is mogelijk zonder instemming van de klant met deze voorwaarden. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
2. AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden te goeder trouw en volgens de beschikbare gegevens gedaan. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet bindend. Zij kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De cliënt machtigt ons om kennelijke materiële fouten in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.
3. PRIJZEN
De prijzen die op het moment van de reservering worden getoond, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, vergoedingen en andere kosten. Eventuele toeslagen worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.
De klant machtigt ons om duidelijke prijsfouten te corrigeren.
4. BOEKEN
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden gepresenteerd. De klant erkent dat hij kennis heeft genomen van de aard, de bestemming en de wijze van reservering van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij de nodige en/of aanvullende informatie heeft gevraagd en gekregen om zijn reservering met kennis van zaken uit te voeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en hun geschiktheid voor zijn behoeften, zodat wij hiervoor niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. De reservering wordt geacht door de klant te zijn aanvaard aan het einde van het reserveringsproces.
5. RESERVERINGSPROCEDURE
De reservering door de klant gebeurt via het online reserveringsformulier dat beschikbaar is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt bij ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering vereiste gegevens in te vullen. De cliënt verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validering: de invoer van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, de raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validering van de boeking door de klant.
6. BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
De reserveringstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De bevestiging van de reservering per e-mail bevat een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden voor het door de klant gekozen tarief, de datum van de reservering en het adres van het etablissement waar de klant eventuele klachten kan indienen.
7. HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Belgisch Wetboek van economisch recht, indien de overeenkomst voorziet in een bepaalde datum of periode van uitvoering, de klant niet het recht heeft om zich terug te trekken in geval van een voorbehoud van :
- andere accommodatie dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieverblijven),
- vervoer,
- autoverhuur,
- catering en diensten in verband met vrijetijdsactiviteiten.
8. PRIVACYBELEID
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679)("GDPR").
De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6, lid 1, onder b), van voornoemde verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com, die de boekingstool beheert, aanbieders van online betalingen en dienstverleners die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder worden doorgegeven aan de bank van de instelling om het boekingscontract uit te voeren. Wij maken alleen gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat in overeenstemming is met de beginselen van de GDPR.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens door ons ook worden gebruikt om u per e-mail of post promotionele of commerciële aanbiedingen te sturen.
Wij bewaren uw gegevens gedurende 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering...).
Als persoon wiens gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, alsook het recht om zich te verzetten tegen het verzamelen van uw gegevens. Deze rechten kunnen worden uitgeoefend door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het onderwerp van uw correspondentie.
Klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit